اکتور اول، سازگاری تلفن VoIP با سانترال:
نوشته شده توسط : ساحل

با وجود ارائه سیستم های تلفنی منبع باز (open source) و ارائه دهندگان سرویس ها و پشتیبانی کنندگان پروتکل های SIP و غیره, همچنان امکان دوگانگی تلفن VOIP انتخابی با سیستم تلفن اینترنتی مورداستفاده وجود دارد. لذا بایستی پیش از هر اقدامی از کدک ها و پروتکل های موردحمایت سیستم تلفنی VOIP آگاهی یافته و متناسب با آنها تلفن VOIP را گزینش نمود.

فاکتور دوم، استعمال و نیازها:
بسته به گونه کاربری تلفن VOIP و شخص استفاده کننده تلفن VOIP گزینش گردد.

با درنظر گرفتن نیازهای کاربر (همچون احتیاج به صفحه نمایش بزرگ, اسپیکر نیرومند و غیره) و سرویسهای مورد چشمداشت (همانند انتقال مکالمه, انتظار مکالمه, کنفرانس و غیره) تلفن VOIP ارضاکننده سرویسها و نیازها خریداری گردد.

خرید سرویس VOIP

فاکتور سوم، قیمت تلفن VoIP:
با وجود اینکه قیمت, مهم ترین فاکتور در خرید تلفن VOIP نیست, اما دقت در برگزیدن تلفن پسندیده جهت بازدارندگی از هزینه نمودن بیش از بیچارگی نیز از اهمیت فوقانی برخوردار است.

فاکتور چهارم، شمار خطوط تلفن VoIP:
تعداد تماس های ورودی هر کاربر در پروسه انتخاب تلفن VOIP پسندیده بایستی مدنظر پیمان گیرد.

فاکتور پنجم، میزان استفاده از تلفن:
کاربرانی که دربایستن به برقراری شمار زیادی تماس در روز دارند, استحقاق اکثریت برای دراختیارداشتن تلفن VOIP با کیفیت بالاتر دارند.

فاکتور ششم، پورتهای شبکه:
در صورتی که به ازای هر کاربر فقط یک پورت اترنت موجود باشد, تلفن VOIP مورد کاربرد حد بایستی دارای دو پورت اترنت (RJ45) باشد, درحالیکه اگر سیستم مورداستفاده, مجهز به LAN صوتی (Voice LAN) نیز باشد, بس است که از تلفن VOIP با یک پورت اترنت استفاده رو کرد که سبب صرفه جویی در خرج ها می گردد.

فاکتور هفتم، رساندن تاب الکتریکی به تلفن:
درصورتی که از سیستم “توان بر روی اترنت” (power over ethernet) بهره‌گیری می گردد, تلفن VOIP باره بهره برداری نیز بایستی این قابلیت را پشتیبانی نماید. در غیر اینصورت به کارگیری تلفن VOIP معمولی بلامانع است.

فاکتور هشتم، کدکهای و پروتکل های VoIP:
پروا به پروتکل ها و کدکهای مورد حمایت تلفن VOIP از اهمیت بسزایی برخوردار است, زیرا با وجود اینکه بیشتر تلفن های VOIP موجود در بازار, پروتکل SIP و کدکهایی همچون G.711 و G.729 را حمایت می نمایند, اما بعضی از انواع آنها تنها پروتکلهایی همچون H.323 و MGCP و کدهایی همچون کدک GSM را باره پشتیبانی پیمان می دهند.

برای اطلاعات اغلب در ارتباط با تلفن های VoIP و دیگر تجهیرات ویپ به صفحه “تلفن های IP” شرکت کاوا مراجعه کنید. وانگهی این صفحه را ببینید: مروری بر محصولات VoIP





:: بازدید از این مطلب : 51
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 10 بهمن 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: